Bu Blogda Ara

8 Temmuz 2012 Pazar

DELİKANLI MUSTAFA KEMAL ve O da SEVDALANMIŞ..!!!

           DELİKANLI MUSTAFA KEMAL ve o da Sevdalanmış !!






           Dört delikenlı Mustafa Kemal,Salih,Nuri ve Fuat tertemiz giyinmişler;Selanik'in eğlence yeri olan Kule Mahallesinden dönüyorlar.Dört yol ağzına geldiklerinde Nuri ve Fuat durdular;

           "Bize izin Mustafa Ağabey"dedi Nuri"Yollarımız burada ayrılıyor".Evlerine gitmeyi söylemişti.Mustafa Kemal gülümsedi"Ama bir yıl için ayrılıyoruz,sonra yine birleşeceğiz"."Elbette"dedi Fuat"Bir yıl için"Mustafa Kemal"Bekleyeceğimiz sizi Allah izin verirse"..

           "Ve Yüzbaşı Naki" dedi Salih"Allah verede siz Harp kuluna geçmeden size yetişsem"."Günahına girme adamın"dedi Mustafa Kemal,"Bak son sınıfa geçtin" ve Nuri göz kırptı Musatafa Kemal'e"Suç hep bunda Mustafa Ağabey,Fransızca öğrenecek yerde Yahudice öğreniyoréSalih dirsek attı Nuri'ye.Oradan Fuat"Yalanmı ben mi şiir yazdım Sara'ya ?"..Mustafa Kemal bilmemezlikten geldi"Sara'da kim ?""bunun sevgilisi"dedi Nuri."Yalan söylüyorlar Mustafa Ağabey iftiracı bunlar inanma"dedi Salih.."Şunu tutta Sara'ya yazdığı Şiiri okuyayım Nuri"dedi Fuat.Nuri hemen Salih'in kolunu tuttu Fuat'a yumruk atmaması için,Fuat'ta onun Sara'ya yazdığı Şiiri okudu;

           "Yaktı beni Sara
            Gömdün buza,kara beni.
            Tanrı bizi ayırırsa ,
            Mezarlıkta ara ben."
          Salih çok sinirli"Arkadaşmısınız siz ,rezil edersiniz adamı"Mustafa Kemal gülerek "Haydi biz gidelim Salih""İnanma bunlara ağabey"dedi Salih. Mustafa Kemal gülümsedi"Kıskanıyorlar seni Salih dedikodu yapacaklarına onlardı bulsalardı birer sevgili"..

          Delikanlı Mustafa Kemal birden durgunlaştı
"Eskici Türkü söylüyor yine Salih,şurada durup dinleyelim".Tahta bacaklı eskicinin söylediği Türküyü mescidin duvarına ilişerek dinlemeye başladılar.
          "Ela gözlüm ben bu elden gidersem                        Yeter ey sevdiğim sen seni düzelt
           Zülfü perişanım kal melul melul.                             Karaları bağla,beyazı çöz at
          Kerem et,aklından çıkarma beni                              O nazik ellerin bir daha uzat
          Ağla gözyaşın sil melul melul.                                Ayrılık şerbetin ver melül melül
           
          Elvan çiçekleri takma başına                                 Karacaoğlan derki ölüp ölünce
          Kudret kalemini çekme kaşına                               Bende güzel sevdim kendi halimce
         Beni ağlatırsan doyma yaşına                                 Varıp gurbet ele vasıl olunca
                                                                                    Dostlardan al haberim sen melul melul  "                                                                         
                                                                                   

        **** Türkü bitti,eskici yürüdü gitti,Mustafa Kemal susuyordu."Mustafa Ağabey,Türkü dokundu sana"dedi Salih."Dokundu Salih dedi Mustafa Kemal.
Salih"Sen benim ağabeyimsin,istemezdim bu boşboğazların dediği şey kulağına gitsin,ama öğrendin artık..Sende Sevdalıysan söyle ağabey,insan içini dökmezse rahatlıyamaz.bak yarın öbür gün gideceksin manastır'a..Belki bir yararım olur sana burada.".."Ne gibi Salih ?"-"ne diyordu eskici unuttun muMustafa Ağabey ?"-"Ne diyordu ?"-

        "Varıp gurbet ele varırsan,dostlardanl haberim al sen melül melül,sen dosta söylemezsen sırrını,nasıl haber alırsın.Söyle de de göz kulak olayım Mustafa Ağabey.
Gülümsedi Mustafa Kemal"Göz kulak olmaya kalkarsan gözünü oyar,kulaklarını koparır senin babası".."Neden be Ağabey,Eşkiya mı bu adam?Yüzbaşı Naki'nin kızımı yoksa?.
Mustafa Kemal şaşırdı"Yüzbaşı Naki'nin kızı mı var?",Salih"Bilmem  göz oyar kulak koparır deyince hemen aklıma Yüzbaşı Naki geldi"Mustafa Kemal kahkaha attı"Bu daha beter Salih..Göz oyup,kulak koparmakla kalmaz,Askerlikten de eder seni"..Salih "Kim bu adam be ağabey,patlayacağım meraktan"-"kimseye söylemiyeceksin ama"-"Söylermiyim Ağabey gözüm kulağım Allah'a emanet"Mustafa Kemal ah çekerek"Selanik merkez Komutanı Şevki Paşa'nın kızı"..Salih şaşkın"Hani ders veriyordun",
Mustafa Kemal bu sefer içini çekerek "Evet O " dedi."Buraya vardı dersin sonu ha ağabey?"-"Vardı Salih vardı".-"Sevdiğini söyledin mi ona?".."Hayır"..."neden ?"....

       "Küçük o daha Salih"oldukca üzgün bir sesle Mustafa Kemal"Benden dört yaş küçük..Hem ben onun öğretmeniyim"..Salih"Peki oda seni seni seviyor mu?" ..."Seviyor,seviyor Salih"..."Peki kendisimi söyledi"..Mustafa Kemal"Yok canım".."Peki nereden biliyorsun Ağabey ?"...Mustafa Kemal"Her halinden belli..Beni görünce bana bakarken kıpkırmızı oluyor,ona dikkatlice baksam konuşmasını şaşırıyor,daldan dala konuşuyor"...."Peki Ağabey sen nereden anladın onu sevdiğini ?"....

        Delikanlı Mustafa kemal "benim de yüzümü ateş basıyor ona bakarken,daha sık görmek istiyorum onu.Bir iki gün geçince özlüyorum,yüreğim küt küt atıyor onunla birlikteyken..Daha güzel konuşmak istiyorum..Onun hoşuna gidecek sözler söylemek istiyorum..Sanki daha büyümüşüm gibi geliyor bana..Senin de başın da bilirsin"......


       Konuşmuyorlar,yürüyorlar..Birden Salih konuyu dağıtmak için"Mustafa Ağabey be,şu Kaymak Hafıza bir gidelim mi seninle ?"Mustafa kemal"Kaymak Hafız da nereden geldi aklına şimdi ?..Salih"hani vedalaşma lafı oldu da..Onunla da vedalaşasın diye ama sırtımızda Askeri üniformamız bizi bir görsün diyeÖğrencinin dayakla adam olmıyacağını anlasın diye.."Delikanlı Mustafa Kemal"Anlamaz Salih anlamaz.ben okullardan dayağın kalktığını görünce rahatlıyacağım"..Salih şaşkınlık içinde"Olurmu Aağabey"...delikanlı Mustafa kemal"Elbette kalkacak .Bir gün dayak ta kalkacak okullardan,çocukların mintan ve şalvarla okula gitmeleri de kalkacak.Erkeklerin kadınların önünde yürümeleri de kalkacak".....Salih "Kalkacak diyorsun da ağabey,kim kaldıracak ?"...

Mustafa Kemal"BEN Salih".."İyide Ağabey tek başınamı".."TEK BAŞIMA OLURMU SALİH ?SEN VARSIN,NURİ VAR,FUAT VAR..Yardım etmezmisiniz bana?................................."Ederiz Mustafa Ağabey,ederiz"....

       DELİKANLI MUSTAFA KEMAL"ÖYLEYSE UYGUN ADIM MARŞ O GÜNLERE SALİH KARDEŞİM"..Salih"UYGUN ADIM MARŞ AĞABEY !!..


      VE TABİİ Kİ ANLAYANA.....................................
      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE-İNADINA EN BÜYÜK SEVDALARLA..
      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..
      

     Derleyen GÜLSEV EYÜBOĞLU
     Saygılarımla
     28 Aralık 2011

    KAYNAK:FİKRET ARIT..(Bir Güneş doğuyor)Kitabı...
       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder